apa semua nie ?

heyy . malam semalam memang sedih sangat . tak tahu lahh kenapa semua nie terjadi pada diri aku , besar sangat ke dosa yang aku lakukan ? aku tak pernah mengharapkan apa2 dari sesiapa pun aku cuma nak kebahagiaan dalam hidup aku tapi aku tak merasakan nyaa . kenapa ALLAH berikan dugaan seperti ini ? bukan aku marah cuma aku tak dapat nak tanggung semua penderitaan dan kesedihan nie . aku tak kisah kalau mak bapak aku sendiri nak cakap apa belakang aku asal kan mereka bahagia , aku cuma mengharapkan mereka semua faham aku . aku tak sanggup nak meluahkan semua isi hati aku pada mereka , aku tak nak mereka semua kecewa dan kecil hati dengan sikap aku . memang kadang2 aku ada melakukan kesalahan tapi jangan lahh sampai mempersoalkan tentang mati , aku sedih , sedangkan selama nie aku memendam rasa sakit hati , kecil hati terhadap keluarga sendiri , tapi tak ada siapa pun tahu betapa sakit dan lamanya aku tanggung semua tu . sedihh sangat . malam semalam memang aku tak dapat nak tahan lagi aku cerita depan kakak sedare aku , aku luahkan pada dia, mereka semua tak tahu selama nie kalau apa2 yang membuatkan aku kecil hati aku nangis sendiri . aku tak ada kawan yang boleh dengar semua masalahh aku . aku tak nak menyusah kan sesiapa , hidup aku dari dulu sampai sekarang seolah2 menyusahkan semua orang , menjadi beban pada semua orang , kenapa aku tak sekuat seperti yang lain . kenapa aku lemahh sangat dengan dugaan dan cabaran ALLAH berikan kepada aku ? sampai ada yang cakap aku nie perangai macam budak2 , pemikiran macam  budak2 . YA ALLAH , sentap aku bila orang cakap aku macam tu . aku memang tak matang ke sampai mereka cakap aku macam tu ? aku tak tahu nak cakap apa lagi sedihh sangat2 :'(  bila berjauhan rasa rindu tapi bila dekat kita tak terdaya nak menghalang semua dugaan yang mendatang . kadang2 aku keluar untuk mengembirakan hati aku sendiri . tapi entah lahh ada je salah aku dimata orang dan keluarga aku sendiri . kenapa kau beri dugaan seperti ini kepada aku .? YA ALLAH , kau kuat kan lahh aku supaya aku kuat menempuh dan menerima segala dugaan yang kau berikan kepada aku --'

rintihan seorang anak --'